64 000 Euro sa kradlo mesačne v žilinskej nemocnici !

Autor: Milan Mrázik | 6.11.2011 o 20:57 | (upravené 7.11.2011 o 10:38) Karma článku: 9,64 | Prečítané:  1515x

Nehorázne zlodejstvo, ktoré prebiehalo niekoľko rokov v žilinskej nemocnici obralo o pomoc množstvo pacientov. Za bývalého vedenia pani riaditeľky, volajme ju "Mierová", žilinská nemocnica preplácala upratovacie služby firmy, volajme ju "Time", o neuveriteľných 64 000 Euro mesačne niekoľko rokov.

Nové vedenie nemocnice s ťažkosťami nehoráznu zmluvu vypovedalo a začalo prevádzkovať upratovacie slúžby vo vlastnej réžii. Zrazu nemocnica mesačne šetrí 64 000 Euro mesačne.

Tu niekde, teda v každej nemocnici, je potrebné začať šetriť zrušením nevýhodných zmlúv. Očistenie ekonomiky od nekalých predražených obchodov sa mi zdá tá správna cesta. Zdá sa mi tiež vhodné, aby vedenia nemocníc a rezortu nepracovali na základe politickej príslušnosti, ale odbornosti. Čiže to je prvý krok, aby sme sa posunuli ďalej.

Vedenia nemocníc, rezortu zdravotníctva a poisťovní si musia začať vážiť zdravotnícky personál a hlavne pacienta

Súčasne s upratovaním je konečne potrebné vytvoriť ocenenie zdravotných výkonov na základe diagnóz - teda, aby sme vedeli, čo a koľko stojí. Jednoducho platba za diagnózu

Nepovšimnuté nemôžu ostať ani poisťovne, ktoré su vlastne len správcom peňazí nás všetkých, ktorí si platíme povinné zdravotné poistenie. Nechápem, ako môže poisťovňa mať plusové hospodárenie, nebodaj aj zisk, ak nezaplatila za všetkú zdravotnú starostlivosť. Paradoxom je, že výkony uznala, ale nezaplatila. Potom ako je možné, že má zisk ?

V kontexte napísaného je absudrné, keď som musel minulý týždeň pacientku, podľa limitu poisťovne, objednať na spondylochirurgický výkon až na máj 2013. Koľko pacientov pri ekonomickom hospodárení v nemocniciach a poisťovniach by sa dalo omnoho skôr operovať, omnoho skôr zbaviť každodenných bolestí. Máme mesačný limit cca 38 000 Euro na mesiac - to je o niečo viac ako polovica peňazí, ktoré išli kto vie kam !

Každá rozprávka má dobrý koniec. Tak rozprávky poznajú aj moje deti. Tento príbeh mi však pripadá ako horor. Bohužiaľ horor s dobrým koncom. S dobrým koncom pre p. "Mierovú" - riešením problému bolo len odvolanie z funkcie riaditeľky. Zdá sa mi tento príbeh neuveriteľný. Príbeh so zlým koncom pre pacienta, pre ktorého je potrebné poupratovať systém verejného zdravotníctva.

Zodpovednosť za konanie, za rozhodovanie tu asi absentuje. A to je môj ďalší námet na zmenu do budúcna. Každý by sa mal správať zodpovedne. Nemyslíte ?

Upratovanie by sa malo stať každonenným procesom s cieľom zlepšovania systému. Upratovania v zdravotníctve nikdy nebude dosť.

Keď bude poupratované potom poďme diskutovať o pravnej forme nemocníc. Nemocníc, ktoré by mali fungovať v čistejšom ekonomickom a aj finančom prostredí. Štát by sa nemal zbavovať svojej zodpovednosti za nefungovanie verejného zdravotníctva.

PS.: opísaný príbeh je jednou z vecí, za ktoré vznikla akcia "ZACHRÁŇME ZDRAVOTNÍCTVO"

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?