reklama

Som lekár. Prečo som sa rozhodol Vás vydierať ? Aj bez vlády...

Pracujem 15 rokov na neurochirurgii. Medicínu som vyštudoval na Slovensku. Mám krásnu rodinu. Snažím sa prinavracať zdravie, ba aj zachraňovať ľudský život, a to je obrovská sila a zodpovednosť. Tých 15 rokov som zachraňoval druhých a teraz je čas začať so záchranou celého systému, ktorý nefunguje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (137)

Jednoducho povedané, my lekári toho všetkého máme dosť. Spojili sme sa v akcii „ZACHRÁŇME ZDRAVOTNÍCTVO" organizovanej pod vedením LOZ-u. To je naša odborová organizácia - teda organizácia, ktorá má bojovať za pracujúceho človeka. My bojujeme aj za pacientov. Nehľadajte za tým nič iné, žiadnu politickú stranu ani bývalú koaličnú ani opozičnú. Je to naša akcia.

Pokúsim sa vysvetliť jednoducho podstatu nášho nesúhlasu vysloveného v štyroch požiadavkách.

1. Dodržiavanje zákonníka práce.

V nemocniciach sa pracuje non- stop 24 hodín denne a je jedno či je piatok alebo sviatok. Predstavte si, že v službe operujem napr. úraz hlavy cca 3 hodiny, robím vizity, prijímam pacientov, vybavujem konzíliá, informujem, vysvetľujem, diagnostikujem, spím cca 3 hodiny a ráno mám v operačnom programe vypísanú plánovanú operáciu. To je príklad porušovania zákonníka práce v každodennej praxi. Neveriteľné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A to si z tej služby polovicu vykážem ako pohotovosť mimo pracoviska (aj keď v ten čas na pracovisku zachraňujem život), aby som vlastne mohol pracovať. Ja chcem pracovať, liečiť, zachraňovať, ale mám svoje hranice.

2. Dofinancovanie zdravotníctva.

Skúste ísť do hypermarketu a naložte si do košíka tovar za 100 Euro. Pri pokladni zaplaťte len 70 Euro a zvyšok dlhu uznajte, ale nezaplaťte. Nereálne ? Takto fungujú zdravotné poisťovne. Výška platby za hospitalizáciu predstavuje iba cca. 70 % reálnych nákladov.

Dokonca je úplne jedno, ako dlho pacient leží v nemocnici, s akou diagnózou alebo či je priebeh komplikovaný alebo nekomplikovaný. My dostaneme zaplatené za každého rovnako paušálne z limitovaného balíka. Do tohto mesačného limitu sú zahrnuté plánované a aj neodkladné hospitalizácie, teda aj tie kedy je pacient v ohrození života.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chceme reálne platby od každého individuálneho prípadu. Bojujeme za zlú vec ? Kto je rukojemníkom ?

3. Zastavenie transformácie nemocníc.

Ak budú nemocnice akciové spoločnosti, budú sa riadiť obchodným zákonníkom. A môžu skrachovať. Pri súčasnom systému fungovania a financovania nemocníc (ako som Vám ho popísal) je krach viac než pravdepodobný.

Potom si vieme ľahko predstaviť čo sa stane. Preto je najskôr potrebné vytvoriť reálne fungujúce systémové prostredie a až potom diskutovať o právnej forme nemocníc.

Tak čo myslíte, vydierame ?

4.Platy lekárov.

Aká trúfalosť. Mesačne odslúžim, okrem štandardného pracovného času, v priemere 5 služieb. Dve veľké cez víkend a tri malé cez pracovné dni. Za mesiac je to spolu 272,5 hodín. A takto každý rok odpracujem 1,5 roka. Pri čistom mesačnom príjme 1280 Euro je moja čistá hodinová mzda 4,70 Euro.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak to je to, čo som dosiahol po 15 rokoch praxe. Lekár absolvent po skončení VŠ dostane tarifný plat cca. 580 Euro mesačne v hrubom. Keby som nevedel, že je to tak, neveril by som.

Čo myslíte prečo som nespokojný ? Ide zima, tak som si dal prezuť zimné gumy. Za prácu som automechanikovi zaplatil 22 Euro. Mimochodom gumy mi prezúval na mojom súkromnom aute, ktorým chodím do nemocnice operovať pacientov.

Napriek tomu mám svoje povolanie rád. Narodil som sa na Slovensku a chcem tu zostať pracovať. Tu chcem, aby vyrastali moje deti. Je to moja krajina aj napriek všetkému o čom Vám píšem. Je mi smutno, keď miesto dialógu o systému fungovania zdravotníctva Vám minister odkáže, že Vás kľudne vymení za Ukrajincov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kto tu vlastne vydiera ? A kto sú rukojemníci ?

P.S. Na situácii nič nemení ani pád vlády. Toto sa dotýka každej vlády.

Milan Mrázik

Milan Mrázik

Bloger 
  • Počet článkov:  88
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Liečim, operujem na neurochirurgii. Táto práca je po mojej rodine to najdôležitejšie čo mám. Narodil som sa na Slovensku, mám túto krajinu rád. Tu chcem žiť. Osud mojej rodnej krajiny mi nie je ľahostajný. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu