reklama

Normalizácia a 50-te roky.

Kamarát mi volal, že ho navštívili policajti v práci. Zľakol sa. Prvá otázka bola : Čo máte spoločné z 99 %. Odpoveď : Som sympatizant. Druhá : Podpísali ste sa na hárok za 99 % ? Odpoveď : Áno. Tretia : Dobre ste si to rozmysleli ? Váhal čo odpovedať, bál sa. O čo ide ? Je to náhoda - 1O dní pred voľbami? Má polícia šíriť pocit bezpečia alebo strachu ? Tak som zavolal kamarátovi policajtovi...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

...Bola vyhlásená masívna policajná akcia na 99 %. Povolené je vyvolávať neistotu ľudí sympatizujúcich s myšlienkou...

Začiatkom decembra 2011 bolo odovzdaných takmer 15 000 podpisov a MV SR, po ich preverení, zaregistrovalo 99 % - občiansky hlas. Všetko prebehlo podľa zákonov platiacich v tejto krajine. A nič sa nedialo.

Zlom nastal, keď sa 99 % priblížilo v prieskumoch k parlamentu.

Podnet na políciu pochádza od Mladej SDKÚ na základe tvrdenia dievčiny, ktorá sa priznala, že podpisy pre 99 % zbierala. Povedala, že mená odpísala zo zlatých stránok, teda asi nekonala čestne. To je základ podania na preverenie strany 99 %. Niekto sa prizná, že podvádzal. Je to v poriadku ? Áno. Hovoriť pravdu by malo byť samozrejmosťou. Je v poriadku, že takto podložené podanie je základom na masívne nasedenie polície po celom Slovensku ? Je časovanie akcie náhodou ? Je náhodou, že polícia, keď mala nekonala ?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemám nič proti preverovaniu podpisov pod 99 %. Je náhodou, že sa to deje 10 dní pred voľbami? Prečo polícia čakala a začala preverovať až teraz ? Na koho pokyn koná ? Kto ovláda policajný zbor ?

Sme svedkami masívnej policajnej akcie proti 99 %. Prečo polícia tak urgentne nepostupovala aj pri vážnych podozreniach z korupcie ? Odpoveď je jednoduchá. Polícia je za 22 rokov pod jasným vplyvom politikov a Tí určujú čo sa vyšetrí a čo nie.

V 50-tych rokoch 20 storočia sa diali podobné praktiky. Tí starší si živo pamätajú čo sa dialo.

Budú nasledovať aj perzekúcie za vlastný názor a pridanie sa k myšlienke ? Nezažil som verejné súdy s vykonštruovanými obvineniami. Dúfam, že ich ani nezažijem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Problém je obyčajná myšlienka zmeny. Nič viac nič menej. Ak 99 % vyvolala taký strach mocných tohto sveta - myšlienka 99 % musí byť dobrá. Je absurdné, že by mal svet fungovať pre 99 % bežných ľudí ? Nie je to absurdné, ale 1 % sa nechce vzdať svojej moci, lebo by sa muselo začať báť možného trestu.

Stále to môžeme zmeniť. Strach z trestu musíme mať všetci inak trest nespĺňa svoj účel. A tu je niekde aj základ spravodlivosti a zmeny.

Milan Mrázik

Milan Mrázik

Bloger 
  • Počet článkov:  88
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Liečim, operujem na neurochirurgii. Táto práca je po mojej rodine to najdôležitejšie čo mám. Narodil som sa na Slovensku, mám túto krajinu rád. Tu chcem žiť. Osud mojej rodnej krajiny mi nie je ľahostajný. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu