reklama

Teším sa, že aj LOZ chce bojovať proti úplatkom!

Nestáva sa často, že keď dvaja robia to isté, je to naozaj to isté. Verím, že iniciatíva proti korupcii v zdravotníctve, do ktorej som sa nedávno pustil, sa zhoduje s tým, čo zamýšľa v najbližšom čase urobiť aj Lekárske odborové združenie (LOZ).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Lekári dokázali spoločne bojovať za záchranu zdravotníctva. Verejnosť to, žiaľ, viac vnímala ako zápas o peniaze. Aj preto je otázka úplatkov v zdravotníctve mimoriadne citlivá.

Existencia úplatkov je verejným tajomstvom. Po ukončení štúdia a nástupe do práce sa lekár takmer ihneď stretáva s igelitkou a aj obálkou. Vo svojom nedávnom blogu som sa venoval tejto téme. Nadhodil som v ňom myšlienku, že my, lekári, by sme mali začať hrdo nosiť odznaky s heslom Úplatky neberiem. A podľa toho sa aj správať...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Povolanie lekára vykonávam už nejeden piatok. Oprávňuje ma to vysloviť presvedčenie, že problém úplatkov má dve strany. Zároveň si dovolím tvrdiť, že úplatkárstvo medzi lekármi nie je až tak rozšírené, ako sa o tom hovorí. No na druhej strane existenciu tohto problému nemožno poprieť a už vonkoncom ho neslobodno zľahčovať.

Za vlastný názor sa netreba hanbiť. Myslím si, že písať nestačí. Nesmieme byť ticho. Po uverejnení vyššie spomínaného blogu som si uvedomil, že by nemalo ostať iba pri tom, a tak som si dal vyrobiť niekoľko odznakov. Ponúkam ich každému lekárovi, ktorý má odvahu pripnúť si odznak na hruď. V rámci tejto iniciatívy som 22. 5. 2012 odštartoval internetovú stránku www.somprotiuplatkom.sk. Aj prostredníctvom tohto kanála som vyzval kolegov - lekárov, aby sa ku mne pridali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď už táto akcia bežala, dozvedel som sa, že aj LOZ, ktorého som členom, uvažuje o podobnej akcii s rovnakou myšlienkou.

Nemôžeme ostať ticho, ak z nás verejnosť robí neprávom úplatkárov. Zároveň však musíme prijať svoj diel zodpovednosti, ktorej sa len tak ľahko nemôžeme zbaviť. Preto ten, kto má odvahu a svedomie čisté, nemôže mať problém s odznakom na hrudi, ktorý hlása takú samozrejmosť: Úplatky neberiem. Nielenže tým vytvoríme protikorupčnú atmosféru, ale pomôžeme tým aj predísť trápnym situáciám s vnucovaním obálok a igelitových tašiek.

To, čo nás lekárov má spájať, je profesionalita, odbornosť, čestnosť a úsilie pomôcť pacientovi. Veľmi ma potešilo, že aj kolegovia z LOZ uvažujú rovnako a chcú podobným spôsobom bojovať proti úplatkom v zdravotníctve.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Akcia proti úplatkom je už síce rozbehnutá a odznaky sa začínajú distribuovať medzi lekármi, no hra na vlastnom piesočku mi je cudzia. A práve preto LOZ v tejto veci ponúkam spoluprácu.

Poďme bojovať proti úplatkom spoločne, pridajte sa!

Milan Mrázik

Milan Mrázik

Bloger 
  • Počet článkov:  88
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Liečim, operujem na neurochirurgii. Táto práca je po mojej rodine to najdôležitejšie čo mám. Narodil som sa na Slovensku, mám túto krajinu rád. Tu chcem žiť. Osud mojej rodnej krajiny mi nie je ľahostajný. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu